Voor jezelf beginnen en dan?

  • Esther

    Mijn excuses voor het eerdere beriht; daar ging iets niet goed.

    Maargoed,

    Mijn naam is Esther en ook ik maak thuis kettingen.

    Ik ben daar al lange tijd mee bezig en heb al een aardige voorraad liggen.

    Ik verkoop aan een aantal boetieks en zonnestudio's en dat gaat best leuk zo.

    Ik zit er daarom aan te denken om iets voor emzelf te beginnen.

    Een eigen kralenshop ofzo. (evt. thuis)

    Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?

    Hoe begin je zoiets?

    En kan iemand mij toevallig dan ook vertellen waar ik groothandels kan vinden waar je kralen en metalen hangers kan inkopen.

    Momenteel koop ik het in bij een kralenwinkel, maar dat is elke keer toch wel prijzig en aangezien ik mijn kettingen voor een leuke prijs wil verkopen, loopt dit te erg op.

    Ik hoop dat er iemand is die mij kan/wil helpen.

    Alle reacties zijn welkom.

    Alvast heel erg ebdankt!

    Groetjes, Esther.

  • geke

    Hallo Esther,

    bedankt voor je tip op mijn vraag.

    Ik zit dus met dezelfde vragen.

    Hoe moet je voor jezelf beginnen.Wat zijn de goedkopere adressen.

    Hoe zit het met de kamer van koophandel?

    Kun je zomaar op internet beginnen?

    Wie weet hier meer over te vertellen?

    alvast bedankt,Geke

  • Jennifer

    Hallo Geke,

    ik ben juist van plan om begin volgend jaar te gaan starten met een eigen onderneming. Wat ik weet is dat je je zo kan inschrijven bij de kamer van koophandel. Verstandig is wel om dit per begin volgend jaar te gaan doen, omdat je zowieso (bij zelfstandig ondernemer) EUR 66,.. moet betalen. Ondernemingsplan heb je pas nodig als je door een bank gefinancieerd wilt worden.

    Heel veel succes!

    Groetjes

    Jennifer

  • geke

    hoi Jennifer,

    hoe ga jij het verder aanpakken.Via internet of zie jij andere mogelijkheden om je sieraden te verkopen?

    Ik ben nog volop aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn..

    Dus als jij tips hebt,graag.

    groetjes Geke

  • Bianca

    Tja, naar de kamer van koophandel daar kan je zo naar toe. Dat is geen probleem. Maar vergeten jullie je niet aan te melden bij belastingdienst? En een boekhouder is ook geen overbodige luxe. Jullie moeten een boekhouding bijhouden van alles wat je inkoopt en verkoopt. Btw afdragen etc etc. Ik denk ik zeg het maar even. Het lijkt zo makkelijk……even naar de kamer van koophandel en dan heb je je bedrijfje. Zoek eerst alles goed uit voordat je gaat beginnen. Het lijkt wel mooi voor inkoopsprijs kopen, maar je moet het toch allemaal maar eerst ophoesten en wat ook zo is bij groothandel is dat van bijv. een sluiting, kraal of wat zo ever die je mooi vind je er dan gelijk heel veel moet aanschaffen. Meiden zet eerst alles goed op een rijtje voor dat je voor jezelf gaat. Succes!!

  • geke

    Hoi Bianca,

    bedankt voor je reaktie.Ik ben zelf eerst alles aan het uitzoeken.Heb jaren terug al eens mijn middenstands gehaald.Weet dus wel wat van boekhouding.

    Waar het mij vooral om gaat is hoe vind je een afzetgebied?

    je ziet aardig wat sieradenbedrijfjes op internet,maar verkoopt dat wel?

    Een zaak opzetten lijkt mij minder moeilijk dan een afzetgebied vinden.

    Tips zijn dus zeer welkom.

    groetjes Geke

  • Jennifer

    Hoi Geke,

    nee, ik loop al jaren met het idee rond om een zelf sierraden/bijouxparty's te gaan geven. Helaas ben ik zelf niet zo ontzettend creatief en moet het meer hebben van de inkoop. Ik heb in die jaren al ontzettend leuke ideeen opgedaan en zou dit het liefst in de praktijk willen brengen.

    Verkopen via internet lijkt me aan de ene kant wel interessant, maar aan de andere kant ook wel risicovol. Je weet nooit wat er met je sierraden gebeurd.Ik ben zelf iemand die een zgn band met mijn klant wil hebben, maar ook visaversa: ik koop pas iets als ik een prettig gevoel bij iemand heb en zeker weet dat er een service etc. aanwezig is.

    Als ik meer nieuws voor je heb, laat ik het je weer weten! Dat van de belastingdienst etc is ontzettend belangijk en ook dat is inderdaad iets wat je niet moet onderschatten.

    Heel veel succes!

  • rkia

    Heel interessant om zo een bedrijf te beginnen. Ik zit hier zelf ook aan te denken maar waar vindt je dan zo een groothandel om je kralen en sluitingen e.d. te kopen? Kan iemand mij helpen met adressen e.d.

    Groetjes